Verhoging eindheffing bestelauto

24 oktober 2024

Bij gebruik van een bestelauto door meerdere werknemers is soms een gunstige fiscale regeling van toepassing, geen bijtelling bij het loon, geen kilometeradministratie maar een eindheffing. Vanaf 1 januari 2025 wijzigt de eindheffing voor bestelauto’s met afwisselend gebruik van € 300 naar € 438.

Aanpassingen in belastingplan van 2025

Als uw organisatie een bestelauto ter beschikking stelt die door twee of meer werknemers doorlopend afwisselend wordt gebruikt, kan het lastig zijn om vast te stellen of en door wie de bestelauto ook voor privédoeleinden wordt gebruikt. Ter voorkoming van de bijtelling voor privégebruik kunt u volstaan met een eindheffing van € 300 per kalenderjaar per bestelauto. Dit forfaitaire bedrag is sinds de introductie in 2006 niet aangepast, maar in het Belastingplan 2025 is nu een inflatiecorrectie opgenomen. Met ingang van januari 2025 wordt het bedrag van de eindheffing van € 300 per jaar verhoogd naar € 438 per jaar. Bovendien zal het bedrag met ingang van 1 januari 2026 jaarlijks worden geïndexeerd.

Meer informatie

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem contact met ons op.

door Amolé BV • 25 september 2026
Maak kennis met Parnian Hassani en Noureddine Aaddab. Parnian werkt als Accounting Officer bij Amolé en Noureddine is gestart als Junior IT Consultant. Zij stellen zich graag voor.
door Amolé BV • 25 september 2026
Ben je ondernemer en wil je weten wat er verandert? Met de gratis Nieuwe Wetten app blijf je op de hoogte van wetswijzigingen en nieuwe regels die voor jou relevant zijn.
door Amolé BV • 25 september 2026
Heb je een schuld aan je eigen BV? Let dan vóór het einde van 2026 op de hoogte van deze schuld. Voor de Wet excessief lenen geldt op 31 december 2026 een grens van €500.000.